The Other One
In her feature-length debut, Marie-​Mag­da­le­na Kochová uses the character of eighteen-year-old Johana to explore the phenomenon of “glass children” – children who, because they have a sibling with special-needs, are neglected by their family, however unintentionally. They often feel invisible, their problems are always considered less important, and they are often expected to help take care of their brother or sister with disability. Johana is about to graduate from high school, and so she must decide whether to leave home to study, or stay and help her parents. An immensely sensitive account of the nature of sibling love which, for once, puts “the other one” first.