After Hours
At the end of yet another tedious day, bored word processor Paul Hackett goes into a bar, where he meets an unusual girl. At this moment his life suddenly becomes a nocturnal sprint through the dark recesses of New York as he experiences a series of inexplicably linked events which, at first glance, transform his real world into an absurd parallel reality. The connection between Scorsese’s lesser-known masterpiece, which won Best Direction in Cannes, and Franz Kafka’s writings is self-evident, while it undeniably comes closest to his short story Description of a Struggle. As Kafka might have put it, After Hours is a film in which life is something that induces dizziness, something that is “recognised no less clearly as a nothing, a dream, a dim hovering”. We present the movie in its brand-new digital restoration.