Interview
Federico Fellini is at Cinecittà Studios making a film based on Kafka’s novel The Man Who Disappeared; during breaks between scenes, he responds to questions put to him by a Japanese television crew. Fellini reminisces about the past and about a certain brand of filmmaking which has possibly disappeared forever. Together with Marcello Mastroianni he sets off to visit Anita Ekberg at her villa, where they re-live the era of La dolce vita. In the meantime we are given an increasing number of references to the works of Franz Kafka, whom Fellini often described as his favourite writer. In the end Indians on horseback appear in the mix as well, while elephants and a thunderstorm almost destroy the film set. The movie, like its literary model known also as Amerika, remains unfinished.