In an abandoned factory a young man with an insatiable fetish for metal objects inserts a piece of scrap metal into a self-inflicted wound on his thigh. When he staggers out into the street off his head, he is hit by a car. The driver, an office worker, wakes up the following morning and notices a metal hair growing out of his cheek. And that’s just the start of what turns out to be an unprecedented mutation process. Imagine a cyberpunk version of Kafka’s The Metamorphosis: shot on 16mm film, Tetsuo: The Iron Man, with its perverse sense of humour, is to this day one of the most extreme apocalyptic debuts in recent decades.