You Hurt My Feelings
After scoring her first Oscar nomination as co-writer on Can You Ever Forgive Me? in 2018, Nicole Holofcener reteamed with Julia Louis-Dreyfus for this delectable comedy about a novelist whose marriage is thrown into disarray when she overhears her therapist husband dismissing her upcoming book. While Enough Said touches upon the fears of new adult romance, You Hurt My Feelings focuses on the debilitating stillness of marriage. Moreover, Holofcener’s latest is about the disappointments of middle age: professional, personal, and marital – the lies we tell ourselves and each other to continue leading a life that is nowhere as fulfilling or invigorating as we assumed it would be. With its astute observations and fine detail, Feelings cements Holofcener’s status as one of America’s great chroniclers of bourgeois life.