Chlorophyll
Green-haired Maia is tired of city life and, driven by a desire to be among nature, she decides to spend the summer picking oranges. In the orchards she is greeted by the gardener, an eccentric loner called Teo, who notices that Maia isn’t like everyone else. In the same way he tends his plants, he devotes his time and energy to her, too, and the young woman starts to blossom. Their burgeoning friendship, however, is unsettled by the arrival of Teo’s father and older brother Arturo, who are planning a celebration in a neighbouring village... In her richly coloured story, which shows it’s sometimes difficult to find someone who could help us to discover our true selves, director Ivana Gloria awakens within us senses that we didn’t even know we had.