Night Has Come
A group of young adventurers sign up for one of the most challenging military training courses in Latin America, which will turn them into fearsome warriors operating in the dangerous VRAEM region, an area with a military presence identified for its heterogeneous armed groups, coca plants and narcotics trafficking.​ In his absorbing look at the hermetically sealed world of the army, debut director Paolo Tizón paints a portrait of one institution while depicting individual human stories and reflecting on male identity, the potential for self-determination, and a fragile masculinity that stands in striking contrast to the brutal training. Sensitivity alongside violence, beauty alongside vulnerability.