Second Chance
Desolate after experiencing a traumatic incident, Nia travels to the family's summer retreat amid the snow-covered Himalayas in order to regain her strength. There she finds the company of the caretaker’s mother-in-law, Bhemi, and her grandson, Sunny. Irrespective of their differing ages, social background and their ideas of happiness, a surprisingly strong bond develops between them, which cannot be broken, not even by the arrival of someone who drives Nia straight back into her trauma. This visually mesmerising film offers an authentic and vivid depiction of the process of coping with female pain and demonstrates that a second chance might emerge where we least expect it.