Slow Shift
What would Planet of the Apes look like without the adventure, yet with a generous dose of contemplation? And what are the animals and boulders whispering to each other? In the Indian town of Hampi a serene day among the ancient ruins moves idly forward, while a pack of sacred langurs go about their monkey business. Suspended in a strange timelessness, archaeology intersects with geology, reality with myth. It’s only man who no longer seems to have a place here.