Xoftex
Xoftex is a Greek refugee camp, where Syrian and Palestinian asylum seekers anxiously wait for news of their refugee status. To pass the time between interviews with the immigration office, Nasser and his friends film satirical sketches and make preparations for a zombie horror flick. Except that the reality of the camp could be taken for a horror scenario itself. The tension between its inhabitants gains momentum and every conflict removes one more brick from the wall which divides reality from dream – or, indeed, nightmare. Fragments of real life, humour, and the unimaginable suffering of people risking their lives to escape their own country, merge into an explosive, at times, surreal spectacle which invites the viewers to immerse themselves in the story and the lives of immigrants in a way they will never have experienced before.