Kafka
The celebrated Polish filmmaker and animator designed a labyrinthine world, in which Franz Kafka mingles with his characters, and where his novels and short stories are interwoven with one another in continuous movement. Rybczyński’s Kafka is part of the project “The Audiovisual Encyclopedia”, involving various directors, among them, Francis Ford Coppola and Carlos Saura. Here, the progressive visionary experiments with HDTV technology, enabling him to cross all possible boundaries of pictorial expression, which is ideal for his conception of Kafka as “the most visual writer of the 20th century.”