Rude to Love
An unsettling drama about a marriage which is steadily losing its spark. Momoko (Noriko Eguchi) leads a respectable life as a housewife. She dresses elegantly and ensures that the apartment looks just right, down to the last detail; she attends to her husband assiduously and goes to great lengths to cook him proper Japanese food. Are these expressions of love, or rather paranoia from the emotional chasm that has opened out between them? And when does devoted care become an obsession? A psychologically precise case history of a spent relationship, in which long suppressed pain has risen to the surface. A film that examines the dark corners of human frustration and hysteria, where the desire to create something good develops into the urge to destroy.