Three Days of Fish
Just as he does every year, dad flies from sunny Portugal for a three-day visit to the Netherlands, the drab country of his birth. He has his usual errands to run and he visits his doctor for his annual check-up, accompanied by his eccentric grown-up son… This intimate film offers a glimpse into the relationship between two men who have grown apart yet, as they engage in seemingly mundane activities, little by little they try to find their way back to one another. Three Days of Fish, the second outing by Dutch filmmaker Peter Hoogendoorn, is a gentle drama, interlaced with the dry humour typical for the region. The director’s feature debut Between 10 ​and ​12 premiered at the Venice IFF.