Beautiful Dead Woman
The woman’s dead, but her hair still looks great. This film compilation arranges scenes from the series A Case for Two in chronological order and demonstrates how the fetishisation of the female body developed or, rather, froze to death in this popular German crime series. Bare ankles, lace necklines, perfect make-up: even hanged women have to look good.