Voyage Along the War
Within the first month of Russia’s invasion of Ukraine, more than 12.5 million people were forced to flee their homes and 5 million fled the country altogether. Documentary filmmaker Antonin Peretjatko returns to Lviv with Andrei, who has left with his family for France, to retrieve Andrei’s personal belongings and to explore his own roots, but most importantly to record eyewitness testimony from people who have remained in Ukraine. Part reportage documentary and part poetic road movie with an aesthetic style reminiscent of the early French New Wave, Voyage Along the War tries to share with the viewer what everyday life looks like in a war-torn country.