Between the Temples
While Ben, a cantor at his Jewish temple who still lives with his two mothers, is losing his faith and his voice, his former music teacher Carla has decided to discover hers. These two lost souls, who are both teacher and student to each other, grow closer than they might have expected, much to the chagrin of their families. Director Nathan Silver’s playful film is not afraid to bite the proverbial apple as it sets out, with a good dose of satire and humor, to destigmatize different periods in our lives. A bittersweet comedy that asks what it means to be a mensch, Between the Temples left an impression on audiences at the Sundance and Berlinale film festivals.