Baldilocks
A look back into the past, at scenes from the history of a family marked by the serious illness of a child. In footage from dad’s video camera, hospital visits become a game, practice for actual medical procedures. A child’s-eye view of an illness whose path to a cure is filled with much pain and suffering, Baldilocks is director Martha Peters’s self-portrait of her own childhood spent battling cancer. The disease itself may have disappeared, but the memory of it has not. Fragments from the family archive produce a diverse collage of emotions, ranging from sadness, pain, and compassion to humor, courage, and – most importantly – hope.