3 MWh
A 16mm film strip damaged by the electrical discharges from the protagonist’s voice recording tells the story of a nuclear power plant worker who focuses his obsession with counting on one single goal: to calculate the maximum limit of his energy consumption. A poetic film in both style and content, 3 MWh is a meditation on man’s relationship with nature, a reflection on what might happen if we retreated into the background and submitted to the natural cycle of life. What might things be like if we were to disconnect from technology and just be?