Cura Sana
Violence begets violence, and 14-year-old Jessica knows it. She lives with a father who is quick to anger, especially if there isn’t enough food in the house – and Jessica, her younger sister, and her mother all have the mental and physical scars to match. She would like to live as carefree a life as her friends, but fitting in is hard. All of the family’s problems come to a head one afternoon when Jessica is supposed to pick up the shopping but would also like to go to a party. A film about the power of sibling love, about minor misfortunes with disproportionately negative consequences, and the yearning to break free from the vicious cycle of a dysfunctional family.