We encounter FBI agent Dale Cooper once again in a dark cavern, where a woman with no eyes protects him from an invisible threat. Cooper manages to escape. The agent’s doppelgänger and another artificially created double, Dougie Jones, get sick. Dougie succumbs to the Black Lodge and disappears, while Cooper is released; he takes Dougie’s place, but his memory is erased in the process. Via a fascinating web of convoluted events we find ourselves at FBI headquarters in Philadelphia, in the office of Deputy Director Gordon Cole (David Lynch), namely, the most Kafkaesque interior we could have imagined. Likewise, David Lynch is the most Kafkaesque filmmaker ever to have lived, despite the fact that he never adapted any of Kafka’s work.