For an exhibition that ultimately never took place, the Centre Pompidou asked the filmmaker to reply, in pictures, to the question: “Where are you at, Leos Carax?” His attempt at an answer is itself full of questions about himself and “his” world: “I don’t know, but if I were to reply, I would say…” Such is the genesis behind the aptly titled self-portrait It’s Not Me. In this essayistic collage, cult self-taught filmmaker Carax looks back at his childhood, assesses his first attempts at filmmaking, revisits his recent works of cinema, and interweaves personal history with world history. This forty-minute assault on the viewer’s senses, filled with material sure to inspire post-film discussion, had its world premiere at this year’s Cannes Film Festival.