All We Imagine as Light
A cinematic ode to all those who have been caught in the gravitational force of Mumbai. Who have lived here for years and yet are reluctant to call the city home, for they can never shake the feeling that one day they will have to leave again. Is this Indian metropolis robbing them of time? Perhaps. Does it refuse to give them even one moment of tenderness? Absolutely. It has been thirty years since India has had a film in competition at Cannes, and now Payal Kapadia deservedly took home the Grand Jury Prize for her lovingly feminine, brightly lyrical story in which the beating of a broken heart is imprinted in the red sheen of a newly unpacked rice cooker and infinity is expressed by all the shades of blue we can count in Mumbai at night.