Grand Tour
“It’s a mystery to me how anyone can be so tenacious,” Edward says of his fiancée Molly, who relentlessly pursues him across the Asian continent in 1917 after he leaves her. The same could be said about Miguel Gomes’s directing, recently recognized at the Cannes Film Festival. Indeed, in Grand Tour, one of the most original directors of our time does not merely present us with the tragicomic tale of one relationship but, as in his previous films, he approaches the cinematic medium as a place where one can travel through space and time thanks to creative editing and a big dose of cognitive dissonance. A true treat for cinephiles, his latest film (which does not shy away from Hollywood studio film tropes) is part love story, part imaginative travelogue, and part contemporary documentary.