Almost a quarter of a century separates François Truffaut’s debut The 400 Blows and his final film, Confidentially Yours. A life dedicated to film; twenty-one feature films largely reflecting the life of an ultimate cinephile obsessed with cinema. Shortly before his tragically premature death, Truffaut shared the ups and downs of his childhood and adolescence with his longtime friend Claude de Givray, without shying away from more painful memories. Unfortunately, the ailing filmmaker did not live to complete the planned autobiographical “Screenplay of My Life.” David Teboul has woven much of Truffaut’s life into a documentary portrait full of previously unpublished material from the life of one of the most beloved French directors of the 20th century.