Holy Cow
This mature French debut is set in the heart of the Jura, a rural region known for its dairy cows, agricultural festivals, and delicate Comté cheese. It is here that Totone spends his youth, mainly just hanging out with his friends. But after his father’s tragic accident, Totone will have to stand on his own two feet and support himself and his little sister. To this end, he decides to make the most delicious cheese and to hold his own against the tough local competition. An unexpected audience hit at this year’s Cannes Film Festival, Holy Cow excels thanks to its graceful direction and authentic performances from its young non-actors. Like any story of adolescence, this one is filled with emotional ups and downs, including the euphoria of first love and the power of boyhood friendships.