Two English Girls
KVIFF and MK2 present the world premiere of a restored version of Truffaut’s Two English Girls. Somewhere in the middle of Truffaut’s remarkable career lies this charming and tenderly poignant lyrical drama of a love triangle, based (like Jules and Jim a decade earlier) on a novel by Henri-Pierre Roché. “While filming I learned many things about cinema but also things about life, about love, sentimental violence and the cruelty lovers can innocently inflict on each other,” Truffaut wrote of the film, which is set in early 20th-century France and Wales. The role of a man caught between two women was brought to life by Jean-Pierre Léaud, who began his amazing career exactly 65 years ago in Truffaut’s legendary The 400 Blows.