Chain Reactions
Alexandre O. Philippe and his films have become a fixture at the world’s leading film festivals, including Karlovy Vary. In his documentaries, Philippe engages in a masterful dissection of cult films that offers audiences an in-depth look at influences, references, and contexts across the decades – and his insightful analysis of that cornerstone of the horror genre, The Texas Chainsaw Massacre, is no different. Through interviews with such figures as director Takashi Miike and author Stephen King, Philippe underscores the revolutionary nature of the now fifty-year-old horror classic while simultaneously expressing his fascination with an often trivialized genre – and with cinema as such.