Emma and Hasan don’t know each other, but they have much in common. Most importantly, they are both sand thieves. Emma steals it for kitty litter, Hasan for making homemade glass. One day, their lives are disrupted by the discovery of a severed finger, and they learn that the human psyche can shatter as easily as glass… William Blake saw the entire world in a grain of sand, infinity in the palm of the hand, and eternity in an hour. In his debut film, Bangladeshi director Mahde Hasan plucks Blake’s words from the page and blows them across Dhaka until they stick to his protagonists. It is an oppressive portrait of a city full of sand, blended with a stylistically refined elegy about the flow of time, personal privacy, destruction, and the tear-filled valleys of our inner worlds.