Point Break
Keanu Reeves as young FBI agent Johnny Utah. Patrick Swayze as the free-minded surfer and leader of a group of bank robbers Bodhi. Two men on opposite sides of the law – but also two adventurous souls looking for an adrenaline rush. Their unexpected friendship forms the pulsating heart of this exciting thriller about freedom, loyalty, and moral dilemmas in which Kathryn Bigelow, as so many times in her career, took full advantage of genre conventions while simultaneously redefining them. Action films in the 1990s had no shortage of fearless masculine heroes, but Bigelow created complicated protagonists who develop strong bonds, making Point Break one of the best bromances of all time.