Promise, I'll Be Fine
15-year-old Enrique, or Eňo to his friends, is spending the summer with his gran. His time with her is interspersed with rather infrequent visits from his mother Martina, who works far away; all the same, the boy hopes she’ll take him back with her soon. However, contact with his mother dwindles, and her presence is gradually replaced by unflattering village gossip. Enrique decides to investigate the truth. Like her previous short film A Good Mind Grows in Thorny Places (2024), director Katarína Gramatová’s feature debut is also set in the desolate village of Utekáč, where the flaking walls of the houses bring to light the often sombre reality of present-day Slovakia. The leads are played superbly by non-actors, real inhabitants of the Slovak valley, from where it seems an endless distance to the sky above.