Summer School, 2001
The long-awaited, first Czech Viet-feature is finally here! This authentic portrayal of a community that has become an organic part of modern Czech history is brought to us courtesy of Dužan Duong, a standout, exceptionally talented representative of the first Vietnamese generation to grow up in the Czech Republic. The third millennium has hardly begun and 17-year-old Kien with his crazy red hair returns to his family and their market stall in Cheb after ten years spent in Vietnam. However, instead of the warm welcome he had anticipated, he finds an estranged father, a careworn mother and a younger brother who doesn’t cut him any slack. Told with lightness and wit, this story about cross-generational conflict and much else besides is an affectionate and bold milestone in the debate on cultural identity.