Thus Spoke the Wind
Hayk, an introverted child, lives with his aunt Narine in a remote Armenian village. While Narine cares for him as if he were her own son, Hayk is finding it difficult to fit in with the local teenagers, who amuse themselves trying to toughen him up. When his young mother Anahit returns home after a lengthy period abroad, she upsets the patriarchal order in the village with her striking appearance and rebellious nature, ultimately inciting a conflict for which no-one is prepared. This cryptic, visually and aurally mesmerising film, viewed through the eyes of a child forced to grow up too soon, is dominated by the all-pervading motif of the wind. Its rustling stirs the tension in a radicalising conservative society, while its wailing heralds the irreversible consequences of raging human emotion.