The Czech Film Project
At the 1982 Cannes Film Festival, Wim Wenders invited several of his esteemed colleagues to a hotel room, where he filmed their reflections on the future of film. This exclusive documentary survey, Room 666, inspired two Czech producers to engage in a similar undertaking in collaboration with the Karlovy Vary International Film Festival. During last year’s festival, they thus invited around thirty Czech or Czech-based filmmakers from all generations and asked them “what makes Czech film Czech?” The result is an exciting mosaic not just of views and opinions, but also of mannerisms and personalities.