What Does that Nature Say to You
Working with motifs in the style of Eric Rohmer and Woody Allen, the filmmaker sends his protagonist, a man well into his thirties who still hopes to become a poet, on an unplanned visit to his girlfriend’s family. Here, he must face situations that alternate between torturous banality and bitter absurdity, with conversations that lay bare the values of the middle-class household. But even the main protagonist is not spared the film’s subtly ironic gaze. Director Hong Sang-soo, who has been a regular presence at prestigious festivals for nearly thirty years, showed his film at this year’s Berlinale.