We Believe You
Alice and her two children are once again in court to see whether they will stay in her care or will have to be returned to their father. The pressure builds, and each of them gradually succumbs to its weight. We Believe You captures, with haunting precision, the moment when personal testimony comes into conflict with the soulless mechanisms of justice. Working with minimalist expressive means for maximum impact and set in one room with several characters and points of view, the film unspools a drama about responsibility, fear, motherhood, and mistrust. About how difficult it is to speak when every word counts. And about the uncertainty of whether anyone is even listening.