little boy
No-one shoots like James Benning. Here, the master of contemplative film, whose inner life is much richer than the static shots might initially suggest, dons a more conspicuous suit of political armour and unexpectedly loads his soundtrack with songs – from Sinéad O’Connor and Tracy Chapman to Ricky Nelson. What began 81 million years ago emerged into a bleak 20th century, full of political speeches which often ended merely in words and nothing more. little boy is a stroll through both the director’s and historical memory; watching it is like assembling a construction kit of Benning’s life and much else besides. The dinosaurs got it over with; when’s our turn?