All That's Left of You
The West Bank, 1988. A Palestinian teenager eagerly joins local protests against Israeli soldiers. Suddenly the scene freezes and, with fervour and anguish written on her face, his mother turns to us – witnesses to the dark chapters of the past century – to start telling the story: seven decades in the life of one uprooted family, beginning in 1948, when Zionist paramilitary organizations expelled more than 700,000 Palestinian Arabs from their homes. But this epic chronicle about a family’s struggle to remain together and preserve its dignity in the face of more powerful forces neither judges nor lays blame. In sharing the Palestinian experience with wisdom and in an unusually captivating manner, it touches the heart all the more intensely.