Jimmy Jaguar
Jimmy Jaguar, aka Jagu, is a demon who drifts from soul to soul, awakening something dark within. His hosts become vessels of revenge. But whose revenge? And why do their victims, chosen with no clear pattern, all seem to share the same eerie trait? They are alive only because “it is against the law to kill them”. Bence Fliegauf’s latest film – following his acclaimed works from Berlin and Locarno – unfolds across the vast, unforgiving plains of Hungary, where silence hangs heavy and secrets sleep beneath the soil. Listen closely, and you might hear the silence rumble with threat… or catch echoes of a buried past. Or perhaps it's the demon calling – because Jagu needs us all.