We Are Animals
What would it be like to become an animal? And would this transformation also bring relief? While we watch flickering shots of nature and people, someone speaks of sentiments, memories, and fears. With the aid of an unsettling music score director Lorenzo Pallotta crafts what might essentially be described as an adventurous atmosphere, nevertheless, his exploration of mysterious places and deep-seated feelings is dominated by a sense of melancholy and, at times, an almost depressing uncertainty. And the deliberate vagueness of the entire film, coming from several directions, creates an irresistibly enigmatic mood.