Four Daughters
One of the most highly regarded films in the Hollywood career of John Garfield is, in fact, his debut, which launched a productive collaboration with directing legend of Hungarian origin, Michael Curtiz (Casablanca). The breezy, joyful atmosphere in the home of music professor Adam Lemp (Claude Rains) and his four talented, musical daughters shifts towards stirring realism with the unexpected arrival of embittered, young Mickey Borden, long-time buddy of one of the girls’ suitors. The likeable outsider with his sarcastic vision of the world, shrouded in a darkly romantic cloud, is the first of Garfield’s irresistible “rebels with a cause”, whom fate didn’t deal an enviable hand. The film earned five Academy Award nominations, one of which went to novice John Garfield.