They Made Me a Criminal
Garfield’s boxing champion Johnny Bradfield becomes a suspected murderer overnight. Fearful of the ruinous intervention of blind justice, he goes on the run and eventually ends up on a date farm in Arizona, an unofficial reform school for young offenders. Will his confrontation with these affable adolescents and with the kind-hearted blonde Peggy restore Johnny’s shaken faith in the impartiality of the judiciary? Warner Bros. Studios installed Busby Berkeley behind the camera, until that time a respected director of lavish musicals, who succeeded in crafting an agreeably forthright crime drama featuring magnetic performances from the cast. The Warner clan were rubbing their hands: they had a true film star in their midst.