Renovation
29-year-old Ilona and her boyfriend have just moved into a new apartment in a block of flats. When the building’s renovation begins soon afterwards and she befriends Oleg, one of the Ukrainian construction workers, her idyllic notions of a fulfilling life as she approaches thirty start to crumble, like the old plaster on the walls. Gabrielė Urbonaitė’s feature debut is a masterful, contemporary portrayal of the lives of millennials, who on the one hand are exposed to modernity, endless possibilities and Western Europe's constant pressure to perform, while on the other they still carry the traumas of previous generations brought up in the Soviet Union, whose shadows are still alive in the face of current political events.