Forensics
The signing of the peace accord between the Colombian government and the FARC guerrillas in 2016 led to the formation of the Search Unit for Missing Persons. The act of finding and identifying the missing was thus seen as essential for rebuilding a nation, whose identity is shaped by those who disappeared. This experimental essay interweaves three stories: a female director reconstructing the life of a dead transgender woman through film; an intimate study of the filmmaker’s family, who also dealt with a missing relative; and the testimony of forensic pathologist Karen Quintero. This formally unremitting work finds a compelling balance between the personal and the political, adding conceptual reflections on the texture of the region, on cartography, and the unspoken traumas of Colombia’s modern history.