Don't Call Me Mama
Eva is a popular teacher who is married to the local mayor. Although he has betrayed her trust, she still plans to support his election campaign, and so she starts to volunteer at a local refugee center. Here, she grows close to eighteen-year-old refugee Amir, who charms her with his poetic talents. But the closer they get, the less control she has over the situation. A drama about forbidden love, Don’t Call Me Mama confronts its protagonists with a moral test while provocatively exploring how hypocrisy can masquerade as generosity. Taking full advantage of her experience as a casting director, Nina Knag gets outstanding performances from actors Pia Tjelta, Kristoffer Joner, and Tarek Zayat.