Future Future
In his fourth feature film Davi Pretto takes the viewer into the near future, where the development of artificial intelligence has brought with it increasing neurological problems. And this is what’s troubling 40-year-old protagonist K, who has lost his memory and can’t remember where he is from. The desolate man has to find out where he really belongs, and his journey through an unidentified city proves absurd, almost tragic. In the context of the ruling caste system, this low-budget dystopia articulates class inequality in contemporary Brazil, moreover, it touches on environmental issues and uses AI to create scenes in the film. The result is formally stimulating, engagé and, at the very least, cautionary.