Butterfly Girl
Six-year-old Viktorka tries to understand the complicated relationships in her family. Not only is she expecting the birth of a new sibling, but she must also prepare for her first day at school. In dealing with all these challenges, she is helped by her optimism, playfulness, and imagination. The camera sticks to a child’s perspective, from which every day is full of little miracles. Special Jury Mention in the National Competition at the 19th Pragueshorts Film Festival 2025.