The uniqueness of filmmaker Miro Remo resides, among others, in the originality of the questions his films raise. His latest outing, a work which loosely develops the theme explored in the book of the same name by Aleš Palán and Jan Šibík, provocatively asks whether it’s possible to spend your whole life in a single place. As if harking back to a bygone era, twins František and Ondřej Klišík have made the stubborn decision to do just that. Crazy eccentrics or charismatic, possessed storytellers? It seems that they never grew up; viewed through the lens of so-called civilisation, their world shows signs of absurdity. Yet, in their genuine bucolic enchantment, they offer us all the chance to distil our source of inspiration, those of us who sometimes tire of conformist adherence to order.