Before / After
Jérémy and Baptiste encounter one another quite by chance, yet they quickly realise they have something in common: the desire to feel good about themselves once again and to find a solution to their receding hairlines in order to achieve this goal. Their shared journey to Istanbul to receive hair transplants develops into a surprisingly intimate experience during which, alongside new heads of hair, a fragile bond starts to grow as well. In his feature debut Manoël Dupont follows the two men with a sense of empathetic detachment and an appreciation for fine detail and humorous dialogue. The film likewise gently explores the themes of queer identity, vulnerability and human intimacy. The pair’s meanders through the Turkish metropolis heighten the atmosphere of the quest – namely the search for beauty in things that aren’t perfect.