How do the inhabitants of the occupied Gaza Strip live – and how do they die? Young Palestinian photographer Fatma Hassona spent several months recording everyday reality in the volatile territory. In long-distance interviews with renowned Iranian director Sepideh Farsi, she makes the impression of an energetic young woman reporting terrible news as an eyewitness. But their conversations – frequently interrupted by poor signal or hampered by poor video – are also marked by a genuine interest in mutual understanding and closeness, in overcoming the artificial borders of military conflicts. The film will live on, but in April the life of the innocent young photographer was extinguished in an Israeli air raid.