In the middle of the lake lies an island – silent, abandoned, without the clear promise of anything unusual. Bětka, her older sister Marie, and their friend Alma are spending the summer here, the days flowing like still water. When they randomly visit the island, the natural landscape around them begins to change – and the emotional one inside them as well… Vojtěch Strakatý’s second feature film is a gentle study of girlhood, the yearning for a different world, and the fragile search for happiness, which may lie elsewhere – or not exist at all. In a poetic Bohemian summer where the buzzing of insects mixes with the sound of the rustling grass, we observe the girls’ friendship as something mysterious and half-dreamed. The only thing we know for sure is that the other side of summer is when summer ends.